Ποιο συμπλήρωμα κάνει καλό στην εγκυμοσύνη σύμφωνα με τους ειδικούς;

0

Αν και πληθαίνουν οι μελέτες ότι τα συμπληρώματα διατροφής δεν έχουν καμία επίδραση στον οργανισμό μας, μια και δεν απορροφούνται εύκολα, ωστόσο σύμφωνα με μια νέα έρευνα από μια αμερικανική ομάδα ειδικών το φολικό ή φυλλικό οξύ προστατεύει την υγεία των εμβρύων.

Οι γυναίκες σε γενικές γραμμές δεν προσλαμβάνουν τις απαραίτητες ποσότητες φυλλικού οξέως, μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β, από την διατροφή και ο οργανισμός μας δεν το παράγει οπότε θα πρέπει να το λαμβάνουμε εξωτερικά.

Ακόμα και αν η εγκυμοσύνη δεν βρίσκεται στα άμεσα σχέδια των γυναικών θα πρέπει να υπάρχουν υψηλές ποσότητες φυλλικού στον οργανισμό μια και το φυλλικό προστατεύει από μερικές κοινές και πολύ σοβαρές ανωμαλίες στο νεογνό και ειδικά αυτές που αφορούν τον εγκέφαλο, το κρανίο και την σπονδυλική στήλη αλλά μειώνει και τις πιθανότητες εμφάνισης αναιμίας.

Ειδικά οι γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο που υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες εγκυμοσύνης θα πρέπει να λαμβάνουν τις αναγκαίες ποσότητες μια και περίπου το 50% περιπτώσεων συμβαίνει χωρίς προγραμματισμό και θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το έμβρυο θα έχει πρόσβαση σε επαρκείς ποσότητες της βιταμίνης.

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση φυλλικού είναι 400 μg και οι τροφές πλούσιες σε αυτό είναι οι εξής:

  1. Μαυρομάτικα φασόλια 208μg τα 100 γρ. (52% της ημερήσιας δόσης) αλλά και όλα τα φασόλια σε μικρότερες ποσότητες.
  2. Φακές, 181μg τα 100 γρ. (45% της ημερήσιας δόσης).
  3. Σπανάκι, 194μg τα 100 γρ. (49% της ημερήσιας δόσης).
  4. Σπαράγγια, 149μg τα 100 γρ. (37% της ημερήσιας δόσης).
  5. Μαρούλι, 136μg τα 100 γρ. (34% της ημερήσιας δόσης).
  6. Μπρόκολο 108μg τα 100 γρ. (20% της ημερήσιας δόσης).
  7. Ψωμί ολικής άλεσης 85μg τα 100 γρ. (21% της ημερήσιας δόσης).
  8. Αβοκάντο 81μg τα 100 γρ. (20% της ημερήσιας δόσης).
  9. Μάνγκο 43μg τα 100 γρ. (11% της ημερήσιας δόσης).
  10. Πορτοκάλια 39μg τα 100 γρ. (10% της ημερήσιας δόσης).