Eγκυμοσύνη σημαίνει φαγητό για δύο;

0

Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι τόσο ένας συναρπαστικός και όσο και δύσκολος χρόνος στη ζωή μιας γυναίκας. Είτε πρόκειται για την πρώτη εγκυμοσύνη μιας γυναίκας είτε για την τέταρτή της εγκυμοσύνη, κάθε εμπειρία είναι διαφορετική και μπορούν να προκύψουν νέες ανησυχίες.

Μια συνηθισμένη ερώτηση που έχουν οι γυναίκες είναι: “Πόσο βάρος θα πρέπει να περιμένω να βάλω;”

Η απάντηση δεν είναι η ίδια για κάθε γυναίκα. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, η συνιστώμενη αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εξαρτάται από το βάρος της γυναίκας πριν την εγκυμοσύνη, ειδικότερα από τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ).

Ο ΔΜΣ είναι ένας υπολογισμός που λαμβάνει υπόψη το ύψος και το βάρος μιας γυναίκας και ο γιατρός σας θα μπορεί να παρέχει αυτές τις πληροφορίες για εσάς. Οι τιμές του ΔΜΣ εμπίπτουν σε τέσσερις κατηγορίες: υποβαθμισμένο (BMI <18,5), κανονικό βάρος (BMI 18,5-24,9), υπέρβαρο (BMI 25-29,9) και παχύσαρκο (BMI> 30).

Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων συνιστά ότι οι γυναίκες που εμπίπτουν στην κατηγορία με χαμηλό βάρος θα πρέπει να βάλουν 12 έως 18 κιλά. Οι γυναίκες στο κανονικό εύρος ΔΜΣ θα πρέπει να βάλουν 11 έως 16 κιλά. Εκείνες των οποίων ο ΔΜΣ πριν την εγκυμοσύνη βρίσκεται στην περιοχή υπερβολικού βάρους πρέπει να βάλουν 6 έως 11 κιλά. Για τις ασθενείς των οποίων ο ΔΜΣ βρίσκεται στα όρια της παχυσαρκίας, συνιστάται αύξηση βάρους 5 έως 9 κιλά.

Ένας τρόπος για να διασφαλίσετε ότι κερδίζετε το συνιστώμενο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας είναι να γνωρίζετε τη διατροφή σας και τις συνήθειες άσκησης. Ενώ πολλοί υποθέτουν ότι η εγκυμοσύνη είναι μια εποχή για “φαγητό για δύο”, αυτό δεν είναι αλήθεια. Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων συνιστά μια έγκυος γυναίκα να αυξάνει την καθημερινή θερμιδική πρόσληψη μόνο κατά 300 θερμίδες την ημέρα, κάτι που δεν είναι πολύ. Συνιστά επίσης ότι οι έγκυες γυναίκες πρέπει να προσπαθούν να κάνουν 30 λεπτά μέτριας δραστηριότητας, όπως γρήγορο περπάτημα, πέντε ημέρες την εβδομάδα.

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει περισσότερο από το να μην μπορεί απλά η γυναίκα να χωρέσει ξανά στα ρούχα που φορούσε πριν την εγκυμοσύνη. Η αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να επηρεάσει την υγεία τόσο της γυναίκας όσο και του βρέφους. Οι συστάσεις για το κέρδος βάρους στοχεύουν στη βελτιστοποίηση των μητρικών και νεογνικών αποτελεσμάτων.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, ο γιατρός ή η μαία σας θα παρακολουθεί το βάρος σας σε κάθε προγεννητική επίσκεψη. Με την ανάπτυξη ενός σχεδίου και τη γνώση του αρχικού σας ΔΜΣ, θα είστε σε θέση να συνεργαστείτε με το γιατρό σας για να επιτύχετε την υγιέστερη εγκυμοσύνη που είναι δυνατή τόσο για τον εαυτό σας όσο και για το μωρό σας.