5 μικρές συνήθειες που μπορεί να επηρεάζουν τη γονιμότητα

0

Ορισμένες συνήθειες που επηρεάζουν τη γονιμότητα είναι ήδη γνωστές, όπως για παράδειγμα το κάπνισμα ή η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Υπάρχουν όμως κι άλλες μικρότερες συνήθειες που όλες οι γυναίκες (και όχι μόνο) κάνουν και δεν γνωρίζουν ότι επηρεάζουν αρνητικά τη γονιμότητά τους.

  1. Το φως τη νύχτα

Το να μην σβήνετε τα φώτα τη νύχτα, να μένετε αργά μπρος στην τηλεόραση ή να κοιτάζετε όλη την ώρα το κινητό σας μπορεί να έχει επιπτώσεις και στη γονιμότητα. Σύμφωνα με το Medical Daily, όταν έχει σκοτάδι το μυαλό παράγει μετατονίνη, η οποία έχει και ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν το ωάριο από την βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Το να ανοιγοκλείνετε τα φώτα διαταράσσει την παραγωγή της μελανίνης.

  1. Το να μην παίρνετε πρωινό

Ειδικά στη χώρα μας, είναι πολύ συνηθισμένο λόγω των γρήγορων ρυθμών, να μην προλαβαίνουμε να πάρουμε πρωινό και να τρώμε είτε κάτι πρόχειρο ή απλά να πίνουμε έναν καφέ. Έρευνα σε γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες και κανονικό δείκτη μάζας σώματος, έδειξε ότι  όσες έπαιρναν ένα μεγάλο πρωινό, έναντι ενός μεγάλου δείπνου, αύξησαν το ρυθμό ωορρηξίας τους κατά 50%.

  1. Να ξεχνάτε τα ραντεβού με τον οδοντίατρο

Από μικροί γνωρίζουμε ότι πρέπει να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο τουλάχιστον μια φορά το χρόνο (αν όχι το εξάμηνο), αλλά πολλοί λίγες το κάνουν, καθώς η αλήθεια είναι ότι αν δεν δεχτούμε ενοχλήσεις ξεχνιόμαστε.

Όταν αναπτύσσονται βακτήρια στα ούλα, αυτά μπαίνουν στην ροή του αίματος κι έτσι επηρεάζουν αρνητικά τον οργανισμό και μαζί με αυτόν και το αναπαραγωγικό σύστημα.

  1. Η αποφυγή των προϊόντων γάλακτος με ολικά λιπαρά

Το να προσέχει μια γυναίκα την υγεία και τη σιλουέτα της επιβάλλεται και για λόγους γονιμότητας και για λόγους γενικότερης υγείας. Ωστόσο, το να αντικαταστήσει όλα τα προϊόντα γάλακτος με μειωμένα λιπαρά δεν βοηθά πολύ.

Το λίπος που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχει «θηλυκές ορμόνες», οιστρογόνα και προγεστερόνη. Στα γαλακτοκομικά προϊόντα μειωμένων λιπαρών δυστυχώς αυτές οι ορμόνες απουσιάζουν σχεδόν παντελώς και μόνο ανδρικές ορμόνες παραμένουν, κάτι που επηρεάζει τη γονιμότητα και την ωορρηξία.

  1. Το να ξεχνάτε τις βιταμίνες σας

Είναι αυτονόητο ότι ο οργανισμός πρέπει να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες. Αν ακολουθείτε κάποια δίαιτα, μην ξεχνάτε να λαμβάνετε κάποιο συμπλήρωμα. Έρευνα κατέδειξε ότι όσες λάμβαναν καθημερινά πολυβιταμίνες που περιείχαν 400 μικρογραμμάρια φολικού οξέος, είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα ωορρηξίας απ’όσες δεν λάμβαναν.