Σκέπτεστε να ξεκινήσετε τη δημιουργία μιας οικογένειας; Διαβάστε αυτές τις συμβουλές υγείας πρώτα

0

Η υπογονιμότητα λέγεται ότι επηρεάζει ένα στα έξι ζευγάρια και ενώ τα ζευγάρια δεν μπορούν να ελέγξουν όλους τους παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν στειρότητα, μπορούν να ελέγξουν τις διατροφικές τους συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους, καθώς αυτοί μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητά τους να επιτύχουν εγκυμοσύνη.

Οι παρακάτω συμβουλές είναι σημαντικά βήματα για να είστε έτοιμοι για την πιο υγιή εγκυμοσύνη.

Διατηρήστε ένα υγιές βάρος
Για τις γυναίκες, σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, η λιποσαρκία, η παχυσαρκία και η υπερβολική άσκηση μπορεί να οδηγήσουν σε υπογονιμότητα. Για τους άνδρες, η παχυσαρκία σχετίζεται επίσης με τη στειρότητα λόγω της μείωσης του αριθμού των σπερματοζωαρίων και της κινητικότητας του σπέρματος, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Υπογονιμότητας. Ως εκ τούτου, τα ζευγάρια πρέπει να διατηρούν ένα βέλτιστο σωματικό βάρος για να αυξάνουν την πιθανότητα εγκυμοσύνης.

Οι δίαιτες που περιλαμβάνουν ακατέργαστους κόκκους, φρούτα, λαχανικά, πουλερικά και θαλασσινά συνδέονται με την καλύτερη γονιμότητα των γυναικών και την καλύτερη ποιότητα σπέρματος στους άνδρες, σύμφωνα με ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Obstetrics and Gynecology το 2017.

Αποφύγετε τις εξαντλητικές δίαιτες, καθώς αυτοί που ακολουθούν περιοριστικές δίαιτες για σύντομες χρονικές περιόδους, συχνά κουράζονται γρήγορα, αρχίζουν να τρώνε, κάνουν κακές επιλογές φαγητού και ξαναπαίρνουν το βάρος που είχαν χάσει. Οι εξαντλητικές δίαιτες μπορούν επίσης να αποστραγγίσουν το σώμα σας από τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για μια υγιή εγκυμοσύνη. Συμβουλευτείτε έναν διαιτολόγο που μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος με τρόπο που να ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας.

Να προσλαμβάνετε άφθονο σίδηρο από τα φυτά
Μια δίαιτα πλούσια σε φυτικά μέταλλα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο υπογονιμότητας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης. Οι φυτικές τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο περιλαμβάνουν τις φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια, τα τόφου, το μαύρο σουσάμι, τα κάστανα, το σπανάκι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Για να ενισχύσετε την απορρόφηση σιδήρου από αυτά τα τρόφιμα, αποφύγετε να πίνετε καφέ, τσάι ή γάλα με τα γεύματά σας και προσθέστε την πρόσληψη βιταμίνης C από γκουάβα, πορτοκάλι, ακτινίδιο, λεμόνι ή πιπεριές στα γεύματά σας για να ενισχύσετε την απορρόφηση σιδήρου.

Ελαττώστε την πρόσληψη γλυκόζης
Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) είναι η πιο κοινή αιτία της γυναικείας υπογονιμότητας. Προσβάλλει μεταξύ 6% και 12% των γυναικών και φαίνεται να είναι πιο συχνή στις γυναίκες που είναι υπέρβαρες. Οι γυναίκες με PCOS συχνά χάνουν κάποιες από τις εμμηνορροϊκές τους περιόδους.

Επειδή τα ωάρια δεν απελευθερώνονται, οι περισσότερες γυναίκες με PCOS έχουν πρόβλημα να μείνουν έγκυες. Οι έρευνες δείχνουν ότι η απώλεια βάρους κατά 5% σχετίζεται με τη βελτίωση της αμηνόρροιας (απουσία εμμήνου ρύσεως) για τις υπέρβαρες γυναίκες με PCOS. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές υγιεινής διατροφής για τις γυναίκες με PCOS:

• Επιλέξτε υδατάνθρακες υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (GI) – τουλάχιστον οι μισοί από τους καταναλωμένους κόκκους θα πρέπει να είναι δημητριακά ολικής αλέσεως όπως αλεύρι ολικής αλέσεως, πλιγούρι βρώμης και καστανό ρύζι.
• Περιορίστε τα προστιθέμενα σάκχαρα και τα επεξεργασμένα δημητριακά, όπως τα ζαχαρούχα ποτά, τα κέικ, το λευκό ψωμί και το άσπρο ρύζι.
• Επιλέξτε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, τους λιναρόσπορους, τα καρύδια, τον σολομό και τις σαρδέλες.
• Περιορίστε τα κορεσμένα και trans-λιπαρά όπως το βούτυρο, το λαρδί, τη μαργαρίνη, το λίπος και το μερικώς υδρογονωμένο λάδι.

Περιορίστε ή σταματήστε να πίνετε και να καπνίζετε
Το αλκοόλ και το κάπνισμα μπορούν να βλάψουν τα ωάρια και το σπέρμα και να μειώσουν τη γονιμότητα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Επομένως, αν εσείς και ο / η σύντροφός σας είστε αποφασισμένοι για να προσπαθήσετε να ξεκινήσετε μια οικογένεια, θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά και να σταματήσετε το κάπνισμα για να αυξήσετε την πιθανότητα εγκυμοσύνης.

Αυξήστε την πρόσληψη φυλλικού οξέος
Το φολικό οξύ δεν θα ενισχύσει τη γονιμότητά σας, αλλά παίρνοντας συστηματικά το φολικό οξύ πριν να μείνετε έγκυος και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, βοηθά στην πρόληψη των ελαττωμάτων του νευρικού σωλήνα (δυσμορφίες της σπονδυλικής στήλης, του κρανίου και του εγκεφάλου) στα μωρά.

Οι γυναίκες που θα μπορούσαν να μείνουν έγκυες θα πρέπει να λαμβάνουν 400 μικρογραμμάρια φολικού οξέος ημερησίως από τα συμπληρώματα. Επιπλέον, επιλέξτε τρόφιμα που είναι πλούσια σε φολικό οξύ, όπως τα σπαράγγια, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι, τα πορτοκάλια, τα φιστίκια, τα μαυρομάτικα φασόλια, το συκώτι, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα ενισχυμένα δημητριακά για πρωινό.