Ρυθμίστε τις ορμόνες σας με σωστή διατροφή!

0

Η απόκτηση ενός μωρού είναι ένα όμορφο γεγονός που σου αλλάζει τη ζωή. Η γονική μέριμνα είναι ένα όνειρο που έχει ο καθένας. Ένα σπίτι γεμάτο μικροσκοπικά ποδαράκια, γέλια, αγκαλιές και ξυσμένα γόνατα, κλάμα και δράμα, όλα προστίθενται σε μια χαρά που δεν μπορεί να περιγραφεί αλλά μόνο να γίνει εμπειρία. Ορισμένα ζευγάρια, ωστόσο, δυσκολεύονται να συλλάβουν. Η υπογονιμότητα επηρεάζει περίπου το 10% του πληθυσμού της Ινδίας. Δεδομένου του αριθμού του πληθυσμού μας, αυτό είναι τεράστιο. Ο συνηθέστερος λόγος υπογονιμότητας στους άνδρες είναι η ολιγοσπερμία ή ο κακός αριθμός των σπερματοζωαρίων και μεταξύ των γυναικών είναι η ορμονική κατάσταση που ονομάζεται PCOD – Διαταραχή των πολυκυστικών ωοθηκών. Υπάρχει μεγάλη ιατρική περίθαλψη και επιλογές διαθέσιμες σε ζευγάρια χωρίς παιδιά, από φάρμακα γονιμότητας έως IUF, IVF και υποκατάστατα. Ενώ αυτά είναι αποτελέσματα της σύγχρονης ιατρικής, τα τρόφιμα για την καταπολέμηση της στειρότητα έχουν επικρατήσει εδώ και αιώνες. Σήμερα η σύγχρονη ιατρική αναγνωρίζει επίσης τη θετική επίδραση της διατροφής και του τρόπου ζωής για τη βελτίωση της γονιμότητας.

Η υγιεινή διατροφή και ο τρόπος ζωής προάγουν την υγεία και το αναπαραγωγικό σύστημα είναι επίσης ένα όργανο του οργανισμού μας που χρειάζεται υγιεινές συνήθειες για να λειτουργήσει άριστα. Το φαγητό που καταναλώνουμε επηρεάζει την υγεία των σπερματοζωαρίων και των ωαρίων και οι ορμόνες παράγονται ως αποτέλεσμα των τροφίμων που τρώμε. Το πιο σημαντικό μέρος της διαχείρισης του PCOD είναι το φαγητό που τρώτε και υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να υπάρχουν ακόμα και πριν τη σύλληψη για να αποφευχθούν σοβαρές γενετικές ανωμαλίες.

Μια πρόσφατη μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ έχει προτείνει τα ακόλουθα τρόφιμα για την ενίσχυση της ωορρηξίας με βάση τα ερευνητικά αποτελέσματα της Μελέτης της Υγείας των Νοσηλευτών:
Απομάκρυνση των trans λιπαρών από τη διατροφή: είναι μια καθιερωμένη ευεργετική συνήθεια για την υγεία. Αυτά έχουν διαπιστωθεί ότι αυξάνουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, καθιστώντας πιο δύσκολο να μεταφέρεται η γλυκόζη στα κύτταρα. Περισσότερη γλυκόζη οδηγεί σε αυξημένη ινσουλίνη η οποία προκαλεί διάφορες μεταβολικές διαταραχές που επηρεάζουν την ωορρηξία.
Επιλέξτε τα σωστά έλαια: Τα λάδια πλούσια σε ωμέγα -3 και τα μονοακόρεστα λίπη θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στο σπίτι.
Η κατανάλωση πλούσιων σε ίνες ολικών κόκκων και άλλων πηγών σύνθετων υδατανθράκων όπως τα όσπρια και τα όσπρια βρέθηκαν ωφέλιμα. Τα εξευγενισμένα δημητριακά όπως η maida, το επεξεργασμένο ρύζι και τα προϊόντα που παράγονται από αυτά, τα προϊόντα αρτοποιίας, οι χυμοί που περιέχουν ζάχαρη, ωθούν το σάκχαρο στο αίμα, το οποίο με τη σειρά του λειτουργεί ως έναυσμα για την απελευθέρωση ινσουλίνης. Τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης έχουν βρεθεί να είναι επιβλαβή για την ωορρηξία.

Φυτικές πρωτεΐνες: Με την κατανάλωση ακόμη και 5% των συνολικών θερμίδων από πηγές φυτικών πρωτεϊνών σε σύγκριση με τις ζωικές πηγές, ο κίνδυνος υπογονιμότητας σε ωορρηξία μειώθηκε έως και 50%. Συμπεριλαμβανομένων των φασολιών, των ξηρών καρπών, των σπόρων και των φακών, οδηγούν στην προσθήκη υγιεινών λιπών και την κατανάλωση χαμηλότερων θερμίδων.
Το πλήρες γάλα: Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ήταν πιο επιρρεπείς στην υπογονιμότητα από όσες επέλεξαν γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Ο καλύτερος τρόπος για να καταναλώσετε αυτό θα ήταν το γάλα, το dahi ή τα επιδόρπια μέσα στις θερμίδες της ημέρας σας, για να πάρετε τα οφέλη χωρίς να προσθέσετε κιλά.

Άφθονο σίδηρο από πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς και όσπρια. Το άπαχο κρέας, ως πηγή σιδήρου, πρέπει να είναι περιορισμένο. Η λήψη τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C βοηθά την απορρόφηση του σιδήρου, γι’ αυτό προσθέστε στη διατροφή σας τα εσπεριδοειδή, amla και guava.

Συμπληρώματα πολυβιταμινών με φολικό οξύ και άλλα Β Βιταμίνες βοηθάει στην υπογονιμότητα και επίσης βοηθά το σώμα στην πρόληψη συγγενών ελαττωμάτων. Οι πηγές τροφής του φολικού οξέος περιλαμβάνουν πράσινα φυλλώδη λαχανικά, καρύδια και όσπρια.

Για την ενυδάτωση, πιείτε πολύ νερό, τσάι και καφέ με μέτρο και αποφύγετε τα αναψυκτικά εντελώς.

Εκτός από τους κόκκους ολικής αλέσεως, τα φρέσκα λαχανικά και τα καρύδια, το μέλι, ο κρόκος, τα μπαχαρικά όπως η σκόνη ajwain, ο κουρκουμάς, το κύμινο και το μαύρο κύμινο ενισχύουν τη γονιμότητα. Βότανα όπως Ashwagandha, Shatavari, και Amlaki χρησιμοποιούνται συνήθως για να δημιουργήσουν μια ορμονική ισορροπία στο σώμα.

Εκτός αυτού, δύο σημαντικοί παράγοντες που θα βοηθήσουν στην υπογονιμότητα είναι:
Υγιές βάρος: Η παχυσαρκία τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες είναι μία από τις κύριες αιτίες της υπογονιμότητας. Οι υπέρβαρες γυναίκες είναι επιρρεπείς σε εμμηνορρυσιακή δυσλειτουργία και ωορρηξία, ενώ οι παχύσαρκοι άνδρες μπορεί να έχουν κακή ποιότητα σπέρματος και επίσης αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των εμβρύων. Η επίτευξη και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους είναι το αποτέλεσμα μιας υγιεινής ισορροπημένης διατροφής με επαρκή τακτική άσκηση. Οι δίαιτες μανίας, η αποκοπή πλήρων ομάδων τροφίμων ή η διακοπή της δίαιτας είναι όλες επιζήμιες για το σώμα, ειδικά αν σχεδιάζετε μια εγκυμοσύνη.

Άσκηση: Η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για τη διατήρηση μιας καλής υγείας. Είναι σημαντικό για την επίτευξη και τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Πέρα από αυτό, η υπερβολική φυσική δραστηριότητα αντενδείκνυται για τη σύλληψη, ειδικά εάν είστε αδύνατοι. Συμβουλευτείτε έναν ειδικό και μείνετε σε καλό δρόμο.
Η καλή διατροφή και ο τρόπος ζωής έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην ανακούφιση της στειρότητας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Πρόκειται για μια πιο ήπια πορεία προς τη σύλληψη.

Comments are closed.