Ο κύκλος σας και πως επηρεάζει την γονιμότητα

0

Είτε προσπαθείτε να μείνετε έγκυος είτε προσπαθείτε να αποφύγετε την εγκυμοσύνη με φυσικές μεθόδους, είναι καλή ιδέα να εξοικειωθείτε με τον κύκλο του σώματός σας. Η παρακολούθηση της περιόδου και των κύκλων της εμμήνου ρύσεως είναι μια αρχή, αλλά υπάρχουν κι άλλοι τρόποι για να συντονιστείτε με τη γονιμότητά σας. Εάν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος (ή απλά θέλετε να το αποφύγετε), θα θέλατε να μάθετε πώς να καταγράφετε τη γονιμότητά σας. (Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται.)

Όταν καταγράφετε τη γονιμότητά σας, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Εγκυμοσύνης (APA), παρατηρείτε ορισμένες πτυχές των φυσικών λειτουργιών του σώματός σας, προκειμένου να προσδιορίσετε τις ημέρες που είστε πιο γόνιμες. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε εγκυμοσύνη βρίσκοντας τις πιο γόνιμες ημέρες για να κάνετε σεξ, εάν θέλετε να μείνετε έγκυος, και μπορεί να σας βοηθήσει να το αποφύγετε απέχοντας από το σεξ εκείνες τις ημέρες. Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε, προτείνει το APA, είναι η παρακολούθηση της περιόδου σας για να πάρετε μια γενική ιδέα για το μήκος και το χρόνο του κύκλου.

Δύο βασικά θέματα καταγραφής της γονιμότητας αφορούν στην παρακολούθηση της βασικής θερμοκρασίας του σώματος και ο έλεγχος της βλέννας του τραχήλου της μήτρας, προτείνει η APA. Η βασική θερμοκρασία του σώματος (BBT), σύμφωνα με την κλινική Mayo, είναι η βασική θερμοκρασία του σώματος σε ηρεμία, η οποία αυξάνεται με την ωορρηξία και οι πιο γόνιμες μέρες είναι ακριβώς πριν την αύξηση της θερμοκρασίας. Η καταγραφή της αυξανόμενης θερμοκρασίας μπορεί να σας δείξει πότε είναι οι πιο γόνιμες μέρες σας.

Παρόλο που φαίνεται λίγο περίεργο και αηδιαστικό, ο έλεγχος της βλέννας του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προσφέρει πολλές πληροφορίες για τη γονιμότητα. Το Planned Parenthood εξήγησε ότι κατά τη διάρκεια του κύκλου, οι ορμόνες μπορούν να αλλάξουν την υφή, την ποσότητα και το χρώμα της τραχηλικής βλέννας. Μπορείτε να καταγράψετε τη βλέννα του τραχήλου της μήτρας, παίρνοντας μια μικρή ποσότητα μεταξύ των δακτύλων σας και τρίβοντας ή τεντώνοντάς την για να ελέγξετε τη συνάφεια. Στη συνέχεια, κάντε ένα γράφημα των ημερών περιόδου, τις ημέρες ξηρής βλέννας και τις ημέρες υγρής βλέννας. Όταν η βλέννα του τραχήλου της μήτρας είναι καθαρή, ολισθηρή και ελαστική, όπως ένα ωμό ασπράδι, σημείωσε η APA, αυτό υποδεικνύει ωορρηξία και είναι η καλύτερη στιγμή για να κάνεις σεξ όταν προσπαθείς να μείνεις έγκυος.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα τεστ ωορρηξίας ή μια παρακολούθηση γονιμότητας για να βοηθήσετε να καταγράψετε τη γονιμότητά σας, προτείνει η APA, και να ανιχνεύσετε την αύξηση της ωχρινοποιητικής ορμόνης, η οποία σημειώνεται αμέσως πριν από την ωορρηξία. Η ωχρινοτρόπος ορμόνη, όταν αυξάνεται, ενεργοποιεί την απελευθέρωση ενός ωαρίου από τις ωοθήκες, η οποία είναι η ιδανική στιγμή για σεξ. Εάν το τεστ ωορρηξίας σας υποδεικνύει αυτή την αύξηση, η APA συστήνει να κάνετε σεξ μέσα στις τρεις πρώτες ημέρες από το θετικό αποτέλεσμα για να αυξήσετε τις πιθανότητες εγκυμοσύνης.

Αφού καταγράφετε τη γονιμότητά σας για ένα ή περισσότερα χρόνια, χωρίς θετικά αποτελέσματα, μπορείτε να σκεφθείτε να μιλήσετε με έναν ειδικό γονιμότητας, ο οποίος μπορεί να ελέγξει με ακρίβεια τη γονιμότητά σας και να σας βοηθήσει να συλλάβετε. Το πρώτο βήμα στην προσπάθεια να μείνετε έγκυος ή προσπαθείτε να το αποφύγετε είναι να γνωρίζετε το μηχανισμό της γονιμότητας και της ωορρηξίας, ώστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένες για κάθε αποτέλεσμα.