Οι υγιείς και ευτυχισμένες διακοπές μπορεί να βοηθήσουν τη γονιμότητά σας

0

Οι διακοπές μπορεί να είναι ένας δύσκολος χρόνος για να διατηρήσετε τους στόχους σας για τον τρόπο ζωής, να τρώτε υγιεινά, να πίνετε με μέτρο, να ασκείστε και να ελαχιστοποιείτε το άγχος. Είναι εύκολο να ξεφύγεις από τις καλύτερες προθέσεις ξεκινώντας με τις Ημέρες των Χριστουγέννων και τελειώνοντας με τους εορτασμούς της Πρωτοχρονιάς. Ακόμα, αν αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της υπογονιμότητας, υπάρχει περισσότερος λόγος από ποτέ να βάλετε τα δυνατά σας.

Υπάρχουν ισχυρά στοιχεία που δείχνουν ότι πολλές υγιεινές και ανθυγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής επηρεάζουν τη γονιμότητα. Στην πραγματικότητα, αυτό που τρώτε και πίνετε – από τα τρόφιμα μέχρι τα αλκοολούχα ποτά – επηρεάζει τόσο τη γυναικεία όσο και την ανδρική στειρότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να φάτε μια λιχουδιά ή ένα κομμάτι κέικ, αλλά η μετριοπάθεια και η ισορροπία είναι σημαντικά εάν έχετε ένα μωρό στην κορυφή της λίστας επιθυμιών σας.

Εκτός από τις προειδοποιήσεις σχετικά με την παρακολούθηση όσων τρώτε και πίνετε κατά τη διάρκεια των διακοπών, προσπαθήστε επίσης να ελέγχετε τα επίπεδα άγχους, καθώς μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο με τους στόχους υγιεινού τρόπου ζωής σας. Ίσως το καλύτερο δώρο στον εαυτό σας κατά τη διάρκεια των διακοπών είναι η φροντίδα του εαυτού σας – γνωρίζοντας ότι το τελικό όφελος είναι μια καλύτερη ευκαιρία να μείνετε έγκυος και να φέρετε στον κόσμο ένα υγιές μωρό.

Εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε κατά τη διάρκεια των διακοπών, όταν τα πακέτα για τη διατήρηση των υγιεινών συνηθειών σας και για τον έλεγχο του άγχους έχουν σημαντικές συνέπειες:

Κάντε υγιεινή διατροφή και πάρτε τις βιταμίνες σας
Η επίτευξη και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους και για τους δύο υποψήφιους γονείς κάνει τη διαφορά στις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος και να αποκτήσετε ένα υγιές μωρό. Για περισσότερο από το 12% των ζευγαριών που έλαβαν μια διάγνωση στειρότητας, το βάρος είναι η αιτία. Η πιο αποτελεσματική διατροφή περιλαμβάνει ημερησίως τουλάχιστον έξι μερίδες φρούτων και λαχανικών, καθώς και ολόκληρους κόκκους, άπαχες πρωτεΐνες και υγιή λίπη. Μια τέτοια δίαιτα θα σας βοηθήσει επίσης να πάρετε το απαραίτητο φολικό οξύ και αντιοξειδωτικά, μαζί με μια καθημερινή λήψη πολυβιταμινών.
Τα καλά νέα είναι ότι πολλές γυναίκες που έχουν διαγνωστεί ως άγονες εξαιτίας του βάρους τους μπορεί να μείνουν έγκυες αυθόρμητα αν επιλυθεί το ζήτημα με το βάρος τους.
Καμία από αυτές τις συμβουλές δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποφύγετε τις λιχουδιές των Χριστουγέννων – προσπαθήστε μόνο για ισορροπία και μην το παρακάνετε. Αν σκοπεύετε να απολαύσετε λίγο περισσότερο τις διακοπές σας, η εντατικοποίηση του προγράμματος άσκησης είναι πιθανώς μια καλή ιδέα. Μαζί με τη σωστή διατροφή, η άσκηση θα βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και τη μείωση του στρες.

Καταναλώστε με μέτρο, τόσο αλκοόλ όσο και καφεΐνη
Ενώ οι διακοπές μπορεί να φέρνουν ευκαιρίες για υπερβολική επιείκεια και ατασθαλίες, τα ζευγάρια πρέπει να έχουν επίγνωση ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση υπερβολικού αλκοόλ, τόσο για τις δυνητικές μητέρες όσο και τους πατέρες, επηρεάζει την ικανότητα για εγκυμοσύνη και γέννηση ενός υγιούς μωρού. Τα ζευγάρια πρέπει να πίνουν με μέτρο ή να εξετάσουν την εξάλειψη του αλκοόλ ενώ προσπαθούν να επιτύχουν εγκυμοσύνη.
Όσοι προσπαθούν να μείνουν έγκυοι θα πρέπει να διατηρούν την κατανάλωση καφεΐνης υπό έλεγχο. Ενώ μπορεί να είναι δελεαστικό να απολαύσετε ακόμα ένα latte ώστε να μπορείτε να μείνετε αργά για να τυλίξετε δώρα, να γνωρίζετε ότι η καφεΐνη επηρεάζει τη γονιμότητα με πολλούς τρόπους. Ορισμένοι ειδικοί συμβουλεύουν να μην καταναλώνουμε περισσότερα από 100-200 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης ημερησίως. Θυμηθείτε ότι η καφεΐνη βρίσκεται στον καφέ, το τσάι, τα ενεργειακά ποτά και τη σοκολάτα, οπότε η ανάγνωση της ετικέτας διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει να ακολουθήσετε τις οδηγίες.

Διαχειριστείτε το άγχος σας
Οι διακοπές είναι συχνά γεμάτες με πολλές απαιτήσεις, τόσο για τις προθεσμίες εργασίας όσο και για τις οικογενειακές διακοπές. Αυτό αρκεί για να αγχώσει τον καθένα, αλλά οι διακοπές μπορούν να δημιουργήσουν επιπλέον άγχος και πίεση σε εκείνους που προσπαθούν χωρίς επιτυχία να αποκτήσουν ένα μωρό. Ενώ η επίδραση του στρες στην στειρότητα δεν είναι ξεκάθαρη, καθιστά συχνά πιο δύσκολο να διατηρηθούν οι συνήθειες υγιεινού τρόπου ζωής που επηρεάζουν άμεσα τη γονιμότητα, συμπεριλαμβανομένου του τι και πόσο τρώτε και πίνετε και πόσο καλά κοιμάστε. Ο ύπνος μπορεί να επηρεάσει πάρα πολύ λίγο ή πάρα πολύ τις γυναικείες και τις ανδρικές ορμόνες που σχετίζονται με τη γονιμότητα. Για τις γυναίκες, την ορμόνη που ενεργοποιεί την ωορρηξία και για τους άνδρες την τεστοστερόνη.

Μπορείτε να αξιολογήσετε το επίπεδο άγχους σας για να προσδιορίσετε αν μπορεί να χρειαστεί να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στη φροντίδα του εαυτού σας.
Ακόμα και με φίλους και οικογένεια που σάς υποστηρίζουν, το στρες μπορεί να είναι ένα χαρακτηριστικό των διακοπών σας. Η φροντίδα του εαυτού σας με το να τρώτε καλά, να μην πίνετε υπερβολικά, να παίρνετε άφθονο ύπνο και άσκηση, είναι όλες οι καθιερωμένες μέθοδοι για τη διατήρηση της ισορροπίας ανά πάσα στιγμή του χρόνου. Επίσης, εξετάστε ποιες δραστηριότητες σας βοηθούν περισσότερο να χαλαρώσετε ως άτομο ή ζευγάρι. Βρείτε το χρόνο για ένα μάθημα γιόγκα, κάντε μια βόλτα στο πάρκο με το σκυλί σας ή ακούστε μουσική – επιλέξτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Οι ασκήσεις νοημοσύνης και ο διαλογισμός μπορούν επίσης να βοηθήσουν. Η ανάπτυξη υγιεινών συνηθειών προσωπικής φροντίδας θα σας ωφελήσει τώρα και αργότερα, όταν θα χρειαστεί να βρείτε την ηρεμία σας ως γονείς εφήβων!

Έτσι, για τις πιο υγιεινές και πιο ευτυχισμένες διακοπές, επικεντρωθείτε στο γκι και την ειρήνη στη γη!! Ή, να είστε προετοιμασμένοι για μια πραγματικά μεγάλη βόλτα διακοπών.