Ναι, μπορείτε να παραμείνετε χορτοφάγος ενώ είστε έγκυος!

0

Ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους σταματάτε να τρώτε κρέας, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες η απόφαση αυτή μπορεί να κάνει τη ζωή σας λίγο πιο περίπλοκη. Αλλά η εγκυμοσύνη – αν και μετατρέπει το σώμα σας σε σπίτι για ένα πλάσμα που απορροφά τις θρεπτικές ουσίες σας – δεν πρέπει να είναι μία από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Απλά πρέπει να είστε προετοιμασμένες.

“Όταν είστε έγκυος, ο όγκος του αίματος σας αυξάνεται“, και το έμβρυο αντλεί από την παροχή σιδήρου σας, λέει η Lisa Young, PhD, RD, επικεφαλής καθηγητής διατροφής στο NYU Steinhardt. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να σας κρατήσουν υγιή, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει αρκετά και για το έμβρυο, επίσης. Συγκεκριμένα, οι έγκυες πρέπει να αυξήσουν την πρόσληψη σιδήρου (για να διατηρήσουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια σε φυσιολογικά επίπεδα), τη βιταμίνη Β12 (για την ανάπτυξη νέων κυττάρων) και το φολικό οξύ (που βοηθά το Β12), εξηγεί η Dr. Young.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν είναι πολύ πιο περίπλοκο για τις εγκύους χορτοφάγους να πάρουν όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι πρόσθετες διατροφικές απαιτήσεις που έρχονται με την εγκυμοσύνη, καλύπτονται εύκολα με τις προγεννητικές βιταμίνες.

Φυσικά, θα πρέπει ακόμα να επιδιώκετε να λαμβάνετε μια σημαντική ποσότητα σιδήρου από φυλλώδη χόρτα, τόφου και φακές, για παράδειγμα. Και μπορείτε να βοηθήσετε το σώμα σας να απορροφήσει το σίδηρο από το φαγητό σας λαμβάνοντας ταυτόχρονα τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C. Αλλά είναι απαραίτητο να λαμβάνετε συμπληρώματα βιταμίνης Β12 στην εγκυμοσύνη. “Δεν πρόκειται να την πάρετε με άλλο τρόπο”, λέει η Dr. Young.

Οι χορτοφάγοι που τρώνε αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να λαμβάνουν κάποια ποσότητα βιταμίνης Β12 και πρωτεϊνών από αυτά τα τρόφιμα και επομένως μπορεί να έχουν πιο εύκολη διαχείριση των γευμάτων τους, λέει η Dr. Young. Ωστόσο, η πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών γίνεται λίγο πιο δύσκολο με όσο περισσότερα τρόφιμα αποκόπτετε από τη διατροφή σας. Ακόμα κι αν δεν τρώτε προϊόντα με βάση τα ζώα, μπορείτε ακόμα να καταφέρετε να αναπληρώνετε τα θρεπτικά καταναλώνοντας όσπρια, φασόλια, καρύδια και ξηρούς καρπούς (το οποί πιθανότατα έχετε ήδη συνηθίσει να κάνετε).

Εάν υπάρχει κάποια ασάφεια, επικοινωνήστε με το γιατρό σας ή έναν διαιτολόγο για να βεβαιωθείτε ότι εσείς και το μωρό σας παίρνετε και οι δύο επαρκείς βιταμίνες και μέταλλα. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συνταγογραφήσει επιπλέον συμπληρώματα ή να σας βοηθήσει να συνθέσετε ένα σωστό σχέδιο γεύματος. Έτσι, όχι, δεν χρειάζεται να παραιτηθείτε από την επιλεγμένη διατροφή σας επειδή είστε έγκυος, θα πρέπει απλώς να προσθέσετε λίγο επιπλέον προγραμματισμό – για παράδειγμα, αρκετό για δύο.