Θέλετε υγιή μήτρα; Εδώ είναι μερικές τροφές που πρέπει να τρώτε
Νέα

Θέλετε υγιή μήτρα; Εδώ είναι μερικές τροφές που πρέπει να τρώτε

Η μήτρα είναι ένα ζωτικό όργανο στο αναπαραγωγικό σύστημα μιας γυναίκας και η διατήρηση της υγείας της είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική ευημερία. Ενώ οι τακτικές γυναικολογικές εξετάσεις και οι πρακτικές αυτοφροντίδας είναι απαραίτητες, μια ισορροπημένη και θρεπτική διατροφή μπορεί επίσης να προωθήσει μια υγιή μήτρα.

Εδώ είναι μερικές από τις καλύτερες τροφές για μια υγιή μήτρα.

Φυλλώδη λαχανικά:

Τα φυλλώδη πράσινα όπως το σπανάκι, το λάχανο και τα λαχανικά, είναι εξαιρετικές πηγές απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων που υποστηρίζουν την υγεία της μήτρας. Αυτά τα χόρτα είναι πλούσια σε σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνη Κ, τα οποία βοηθούν στην ενίσχυση των τοιχωμάτων της μήτρας και στη διατήρηση της υγιούς ροής του αίματος. Τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα φυλλώδη λαχανικά μπορούν να προστατεύσουν τη μήτρα από το οξειδωτικό στρες και τις βλάβες.

Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα:

Αυτά τα υγιή λίπη, που βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες και το σκουμπρί, βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα, η οποία μπορεί να συμβάλει σε διάφορες αναπαραγωγικές διαταραχές. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την παραγωγή και ρύθμιση ορμονών, η οποία παίζει ζωτικό ρόλο στη διατήρηση υγιών εμμηνορροϊκών κύκλων.

Ξηροί καρποί και σπόροι:

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι λιναρόσποροι είναι εξαιρετικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, καθώς και βιταμίνης Ε και άλλων απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Η βιταμίνη Ε έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον πόνο και τις κράμπες της περιόδου, ενώ βελτιώνει επίσης τα αποτελέσματα γονιμότητας σε ορισμένες γυναίκες. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου, κάτι που είναι απαραίτητο για την αποβολή των τοξινών από το σώμα.

Φρούτα:

Φρούτα όπως τα ρόδια, τα πορτοκάλια και τα μούρα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά και άλλες ευεργετικές ενώσεις που μπορούν να προάγουν την υγεία της μήτρας. Τα ρόδια, για παράδειγμα, περιέχουν υψηλά επίπεδα πολυφαινολών, οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες στο σώμα. Τα πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος και στην προώθηση της επούλωσης.

Ολικής αλέσεως:

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το καστανό ρύζι, η κινόα και η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση της ορμονικής ισορροπίας και στη βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα όπως βιταμίνες Β, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, τα οποία είναι απαραίτητα για τη γενική αναπαραγωγική υγεία.

Προβιοτικά:

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως το γιαούρτι, το κεφίρ και το kimchi μπορούν να βοηθήσουν στην εξισορρόπηση του μικροβιώματος στο έντερο, το οποίο έχει συνδεθεί με διάφορες αναπαραγωγικές διαταραχές όπως η ενδομητρίωση και το PCOS.

Θυμηθείτε να μιλήσετε με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης για τυχόν ανησυχίες ή ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με την υγεία της μήτρας.

Πηγή : indiatvnews.com