Εγκυμοσύνη: Πώς να επιβιώσετε το πρώτο τρίμηνο

0

Για πολλές γυναίκες, το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είναι το πιο δύσκολο. Οι παρενέργειες έχουν τη δυνατότητα να είναι αρκετά ακραίες (24ωρη ναυτία), για να μην αναφέρουμε τη συναισθηματική προσαρμογή της συνειδητοποίησης ότι πρόκειται να γίνεται γονέας.

Πέρα από όλα αυτά, πολλές γυναίκες επιλέγουν να μην πουν σε κανέναν ότι είναι έγκυες μέχρι να φτάσουν στο σημείο των 12 εβδομάδων, οπότε δεν μπορούν ούτε να εκμυστηρευτούν τις αδιαθεσίες τους σε συναδέλφους ή φίλους. Μπορεί να είναι ένας συναρπαστικός, αποθαρρυντικός, αποκαλυπτικός, δοκιμαστικός και μοναχικός χρόνος ταυτόχρονα, και για μερικές γυναίκες φαίνεται ότι αυτοί οι τρεις μεγάλοι μήνες δεν θα τελειώσουν ποτέ.

Έτσι, για να σας βοηθήσουμε με τα πρώτα δεινά του τριμήνου, μιλήσαμε με την μαιευτήρα και ανώτερη κλινική ερευνήτρια στο Κέντρο Ερευνών εγκυμοσύνης στο Νοσοκομείο Royal Women, Penny Sheehan, για το τι να περιμένει μια γυναίκα και πώς να το αντιμετωπίσει.

Πρωινή αδιαθεσία
Πιθανώς οι πιο γνωστές από τις πρώτες ανεπιθύμητες παρενέργειες της εγκυμοσύνης, η πρωινή αδιαθεσία μπορεί να παρουσιαστεί ως ναυτία και/ή έμετος και, σε αντίθεση με το όνομά της, μπορεί να χτυπήσει ανά πάσα στιγμή.

Οι γυναίκες μπορεί επίσης να βρεθούν ευερέθιστες σε ορισμένες οσμές (καλές και κακές) και να σταματήσουν τα τρόφιμα που απολαμβάνουν κανονικά. Μερικές φορές, αν περνάτε αυτή τη ναυτία αλλά δεν θέλετε να διαδώσετε την εγκυμοσύνη σας, μπορείτε να δοκιμάσετε να τσιμπήσετε παξιμαδάκια και φρυγανιές. Προσπαθώντας να κρατάτε το στομάχι σας πάντα με λίγο φαγητό μέσα του, αυτό μπορεί πραγματικά να βοηθήσει. Αν δεν είστε σε δουλειά όπου μπορείτε να τρώτε σνακ όλη την ώρα, το πρωινό σας τσάι μπορεί να είναι ένας τρόπος για να το κάνετε. Συνιστάται επίσης οι γυναίκες να παραμείνουν ενυδατωμένες και προσπαθήστε να τρώτε μικρότερα γεύματα πιο συχνά. Επίσης, αν κάτι σας κάνει να νιώθετε άρρωστες, αποφύγετε το.

Όσον αφορά τη ναυτία και τη σχέση με την οσμή, αν η μυρωδιά, πχ. μαγειρεμένου φαγητού σας προκαλεί άσχημη αίσθηση, τότε μην μαγειρεύετε. Εάν σας πειράζουν πραγματικά κάποια τρόφιμα, αποφύγετέ τα.

Τα καλά νέα είναι ότι, για τις περισσότερες γυναίκες, η ναυτία πρέπει να ξεπεραστεί σε 12 – 14 εβδομάδες. Υπάρχει μια ομάδα γυναικών όπου μπορεί να παραμείνει, αλλά αυτό είναι μόνο περίπου 5-10%. Και ακόμη και για τις χειρότερες περιπτώσεις, είναι μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός – 1% περίπου – όπου η ναυτία συνεχίζεται σε όλη την εγκυμοσύνη.

Πρήξιμο του στήθους
Αυτό μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια μιας γυναίκας που είναι έγκυος και μπορεί να είναι εκπληκτικά οδυνηρό. Η ευερεθιστότητα του μαστού μπορεί να είναι αρκετά ανησυχητική για μερικές γυναίκες. Ακόμα και από τις πρώτες έξι εβδομάδες, και ειδικά την πρώτη φορά, μπορεί να έχετε πολύ έντονους πόνους.

Προτιμήστε τα μαλακότερα σουτιέν ή ένα παλιό σουτιέν σας που μπορεί να είναι λίγο ξεχειλωμένο. Μπορεί να είναι κάπως πιο χαλαρωτικό και ανακουφιστικό.

Κούραση
Αυτό είναι ένα άλλο σύμπτωμα που μπορεί πραγματικά να εμφανιστεί στις γυναίκες στο πρώτο τους τρίμηνο και μπορεί επίσης να αποδειχθεί προβληματικό σε γυναίκες που εργάζονται με πλήρη απασχόληση ή έχουν ήδη μικρά παιδιά να διαχειριστούν.

Για αυτό, πρέπει απλά να σιγουρευτείτε ότι πηγαίνετε πολύ νωρίς στο κρεβάτι και παίρνετε όσο το δυνατόν περισσότερους μικρούς ύπνους μέσα στην ημέρα. Αυτό το αίσθημα της κούρασης εμφανίζεται σε περίπου 8 έως 10 εβδομάδες και είναι σημαντικό να σιγουρευτείτε ότι έχετε αρκετό ύπνο σε αυτό το διάστημα.

Να εκμεταλλεύεστε τα Σαββατοκύριακα και να κοιμάστε περισσότερο, πηγαίνετε στο κρεβάτι νωρίτερα, και σιγουρευτείτε ότι συμπληρώνετε το σύνολο οκτώ ωρών ύπνου. Μπορεί να μην βοηθήσει με την αίσθηση της κούρασης, αλλά μπορείτε να προσπαθήσετε.

Τα καλά νέα είναι ότι, όπως και η ναυτία, η κόπωση θα πρέπει να καλυτερεύσει με την πρόοδο της εγκυμοσύνης. Τις περισσότερες φορές, η κούραση είναι χαρακτηριστικό των ορμονικών αλλαγών του πρώτου τριμήνουn. Σχεδόν με την πάροδο 18-20 εβδομάδων θα πρέπει να αισθάνεστε σαν να έχετε πάλι περισσότερη ενέργεια.

Αιμορραγία
Ενώ αυτό δεν μπορεί πραγματικά να χαρακτηριστεί ως μια «φυσιολογική» παρενέργεια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι συνηθισμένο σε πολλές γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν μια μικρή αιμορραγία η οποία είναι εξαιρετικά συχνή και συχνά δεν σημαίνει τίποτα για την εγκυμοσύνη. Καθώς κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, δεν θέλουμε να πουμε σε κανέναν “Αυτό είναι που συμβαίνει”, αλλά αν παρατηρείτε κάποια κλιμάκωση αιμορραγίας, η καλύτερη συμβουλή είναι η ξεκούραση. Κανείς δεν έχει αποδείξεις ότι βελτιώνει το αποτέλεσμα αλλά βοηθάει, και σε περίπτωση αποβολής, τουλάχιστον μπορείτε να σκεφτείτε, «έκανα ό, τι μπορούσα». Βοηθάει στη θλίψη.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η ελαφριά αιμορραγία δεν είναι πιθανό να είναι ένα ζήτημα, εάν ανησυχείτε, ζητήστε τη συμβουλή ενός ιατρικού επαγγελματία το συντομότερο δυνατό.

Όλα τα συναισθήματα
Εκτός από όλες τις υπέροχες νέες ορμόνες εγκυμοσύνης που πλημμυρίζουν στο σώμα σας, για πολλές γυναίκες, το γεγονός ότι είναι έγκυες μπορεί να πάρει παραπάνω καιρό να το συνηθίσουν.

Υπάρχει ενδεχομένως το σοκ να συνειδητοποιήσουμε το γεγονός ότι κάτι που ήταν μια θεωρητική πιθανότητα, τώρα γίνεται μια πραγματικότητα. Επίσης κάποιες ομάδες – συγκεκριμένα ηλικιωμένες γυναίκες, όσες έχουν προσπαθήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα ή όσες έχουν αποβάλλει πριν – μπορεί επίσης να παρουσιάσουν άγχος γύρω από την εγκυμοσύνη τους. Ειδικά για τις γυναίκες που είχαν αποβολές πριν, το πρώτο τρίμηνο μπορεί να είναι μια εποχή τρομερού άγχους. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν θέλουν να το πουν σε κανέναν ακόμα, μπορεί να είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή γι ‘αυτές”. Μπορούν να υποφέρουν αρκετά σε σχετική σιωπή. Οποιαδήποτε υποψία αίματος μπορεί να τους προκαλέσει πανικό.

Σε αυτή την περίπτωση, συνίσταται αν είναι δυνατόν να υπάρξουν τακτικές συναντήσεις για συμβουλευτική – κάθε εβδομάδα εάν είναι απαραίτητο – για να χαλαρώνει το μυαλό της γυναίκας. Αυτό είναι ένας από τους τρόπους για την αντιμετώπιση επαναλαμβανόμενων αποβολών.

Αποφάσεις, αποφάσεις, αποφάσεις
Μέσα σε όλη τη διάρκεια της ναυτίας, της κόπωσης και της συναισθηματικής ανισορροπίας, υπάρχουν στην πραγματικότητα αρκετές ζωτικής σημασίας αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης.

Εκτός από τις φυσικές προκλήσεις, υπάρχουν πολλά άλλα μικρά πράγματα όπως όλος ο προγραμματισμός που πρέπει να κάνετε. Πρέπει να αποφασίσετε για τις πρώιμες εξετάσεις και επίσης να συζητήσετε για το είδος των ελέγχων που θα θέλατε να κάνετε. Για παράδειγμα, ορισμένες γυναίκες μπορούν να επιλέξουν να έχουν μη επεμβατική προγεννητική εξέταση για να διαπιστώσουν εάν υπάρχει υψηλός κίνδυνος το μωρό τους να επηρεάζεται από μια γενετική ανωμαλία. Οι μεγαλύτερες γυναίκες ή οι γυναίκες σε εγκυμοσύνη υψηλού κινδύνου μπορούν να επιλέξουν περαιτέρω διαγνωστικές εξετάσεις, οι οποίες είναι μερικές φορές επεμβατικές και μπορούν να φέρουν μικρό κίνδυνο περιπλοκών, συμπεριλαμβανομένης της αποβολής. Αυτά είναι όλα τα πράγματα που μπορούν να πάρουν χρόνο και προσπάθεια και δεν πρέπει να ληφθούν ελαφρώς.