Γονιμότητα: Αυτές οι συμβουλές διατροφής μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων γονιμότητάς σας
Γονιμότητα Έρευνα Νέα

Γονιμότητα: Αυτές οι συμβουλές διατροφής μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων γονιμότητάς σας

Τα ζευγάρια που προσπαθούν να συλλάβουν θα πρέπει να έχουν ως στόχο να τρώνε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βασικά θρεπτικά συστατικά, να διατηρούν ένα υγιές βάρος και να ακολουθούν άλλες συμβουλές που αναφέρονται παρακάτω.

Η γονιμότητα είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τα ζευγάρια που θέλουν να συλλάβουν. Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις στην ιατρική, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ζευγάρια που δυσκολεύονται να μείνουν έγκυες. Η υγιεινή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των επιπέδων γονιμότητας και εδώ είναι μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τα επίπεδα γονιμότητας.

Συμβουλές διατροφής για την ενίσχυση της γονιμότητας:

1. Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή είναι κρίσιμη για τη συνολική υγεία και δεν διαφέρει για τη γονιμότητα. Μια διατροφή που είναι πλούσια σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα επίπεδα γονιμότητάς σας. Μερικές από τις βασικές τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, οι τροφές με δημητριακά ολικής αλέσεως, οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες όπως το άπαχο κρέας, το ψάρι και τα όσπρια. Επιπλέον, η μείωση της πρόσληψης επεξεργασμένων τροφίμων, ζάχαρης και ανθυγιεινών λιπαρών μπορεί να ενισχύσει τα επίπεδα γονιμότητας.

2. Αυξήστε την πρόσληψη φυλλικού οξέος

Το φυλλικό οξύ είναι ένα κρίσιμο θρεπτικό συστατικό που μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των επιπέδων γονιμότητας στις γυναίκες. Είναι απαραίτητο για την υγιή ωορρηξία και την εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου. Τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ περιλαμβάνουν πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού, φασόλια, αυγά και εσπεριδοειδή.

3. Καταναλώστε περισσότερα αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι απαραίτητα για ένα υγιές αναπαραγωγικό σύστημα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Βοηθούν στην προστασία του DNA από οξειδωτική βλάβη, βελτιώνουν την ποιότητα του σπέρματος και ενισχύουν την ωορρηξία. Αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C, E, το σελήνιο και η βήτα-καροτίνη μπορούν να βρεθούν σε τρόφιμα όπως οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, τα φρούτα και τα λαχανικά.

4. Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης σας

Η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό που βρίσκεται στον καφέ, το τσάι και ορισμένα αναψυκτικά. Η υψηλή πρόσληψη καφεΐνης έχει συσχετιστεί με μειωμένα επίπεδα γονιμότητας στις γυναίκες. Ως εκ τούτου, οι γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν θα πρέπει να στοχεύουν στον περιορισμό της πρόσληψης καφεΐνης σε λιγότερο από 200 mg την ημέρα, που ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι καφέ.

5. Μειώστε το αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τα επίπεδα γονιμότητας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Το αλκοόλ μπορεί να μειώσει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, να μειώσει τα επίπεδα τεστοστερόνης και να αυξήσει τον κίνδυνο αποβολής στις γυναίκες. Ως εκ τούτου, τα ζευγάρια που προσπαθούν να συλλάβουν θα πρέπει να επιδιώκουν το πολύ ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες.

6. Σκεφτείτε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων

Μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες έχει αποδειχθεί ότι έχει σημαντικά οφέλη για τα επίπεδα γονιμότητας στις γυναίκες. Βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία είναι απαραίτητη για την υγιή ωορρηξία. Επιπλέον, μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), μιας κοινής αιτίας υπογονιμότητας στις γυναίκες.

7. Καταναλώστε περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για ένα υγιές αναπαραγωγικό σύστημα στις γυναίκες. Βοηθούν στη ρύθμιση των ορμονών, στη μείωση της φλεγμονής και στη βελτίωση της ποιότητας των ωαρίων. Επιπλέον, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ποιότητα του σπέρματος στους άνδρες. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα περιλαμβάνουν τα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

8. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

Η διατήρηση ενός υγιούς βάρους είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική υγεία και μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τα επίπεδα γονιμότητας. Το υπερβολικό ή λιποβαρές μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ορμονών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την ωορρηξία και την παραγωγή σπέρματος.

Η υγιεινή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των επιπέδων γονιμότητας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Ακολουθώντας αυτές τις απλές συμβουλές, τα ζευγάρια μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τις πιθανότητές τους να μείνουν έγκυες και να δημιουργήσουν οικογένεια.

Πηγή : ndtv.com