Με μέτρο ακόμη και η άσκηση

0

Αναμφισβήτητα η άσκηση κάνει καλό, αλλά μήπως δεν ισχύει το ίδιο για την υπερβολική άσκηση;  Άλλωστε, «Παν μέτρον άριστον» δεν έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες; Η αλήθεια είναι ότι η άσκηση πρέπει όντως να γίνεται με μέτρο και να μην είναι ούτε περισσότερη, ούτε λιγότερη.

Η υπερβολική άσκηση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα άγχους με αποτέλεσμα να επηρεαστεί η ισορροπία των ορμονών. Το σώμα μπορεί να αρχίσει να στέλνει σήματα στον υποθάλαμο του εγκεφάλου ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για αναπαραγωγή. Ταυτόχρονα, η ορμονική ανισορροπία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα διάφορες αλλαγές όπως η μείωση του επιπέδου των οιστρογόνων και της προγεστερόνη. Οι αλλαγές αυτές οδηγούν σε διαταραχές του κύκλου, αδυναμία ωορρηξίας ή και ολική απουσία περιόδου.

Στον αντίποδα, η λιγότερη άσκηση μπορεί πάλι να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα άγχους και χαμηλότερο μεταβολισμό, τα οποία έχουν αρνητικές συνέπειες στη γονιμότητα.

Στη διάρκεια των θεραπειών υπογονιμότητας, συνίσταται να ασκήστε λιγότερο. Ασκήσεις όπως το περπάτημα και η γιόγκα θεωρούνται ιδανικά. Οι καλύτερες ώρες για άσκηση είναι είτε νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Comments are closed.